14 czerwca 2021

Dieta z treningiem

Diety, Dietetyk, trening warszawa

Jak wspomóc działanie diety odchudzającej?

Odchudzanie to temat niezmiennie królujący w zagadnieniach poruszanych zarówno w mediach, jak i w prywatnych rozmowach. Jak schudnąć skutecznie, szybko, bez wyrzeczeń? Niestety odpowiedź na to pytanie nie jest prosta i zależy od wielu czynników. Sama dieta odchudzająca często bowiem nie wystarczy, aby uzyskać pożądane efekty. Sprawdźmy, jak wspomóc redukcyjne odżywianie.

Skład diety to jedno, nawyki żywieniowe to drugie

Na początku warto podkreślić, że dieta diecie nierówna. Aby była ona skuteczna, powinna być ściśle dopasowana do naszego organizmu, po uprzednim wykonaniu odpowiednich badań i pomiarów tkanki tłuszczowej oraz innych parametrów zaleconych przez dietetyka. Na tej podstawie możliwe bowiem będzie dobranie pokarmów o określonych wartościach odżywczych oraz składzie, który będzie stymulował nasz metabolizm.

Gdy już będziemy mieć zaplanowany dzienny jadłospis, ważne, aby zadbać o higienę jedzenia. Co to oznacza? Przede wszystkim posiłki należy rozdzielić na kilka mniejszych i spożywać je w regularnych odstępach czasu. Warto również pamiętać o tym, aby na spożycie każdego posiłku wygospodarować odpowiednią ilość czasu. Nie wolno się spieszyć podczas jedzenia, gdyż w ten sposób zjadamy duże kęsy, uniemożliwiając w ten sposób ich wstępne strawienie przez enzymy znajdujące się w ślinie, a ponadto połykamy wówczas dodatkowo powietrze, co może negatywnie wpływać na procesy metaboliczne i powodować wzdęcia. Pamiętajmy także o tym, aby między posiłkami pić wodę, na przykład z cytryną, która dodatkowo pobudza układ trawienny.

Nieoceniona rola aktywności fizycznej

Trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że najlepszym wspomagaczem diety odchudzającej jest aktywność fizyczna. To właśnie dzięki niej nasz organizm jest w stanie wejść na wyższe obroty, pobudzić procesy odpowiedzialne za spalanie tkanki tłuszczowej i tym samym sprzyjać chudnięciu. Najlepsze efekty uzyskamy poprzez włączenie do naszego planu odchudzania sportu o średniej intensywności, na przykład joggingu, do którego nie musimy się jakoś specjalnie przygotowywać ani inwestować w kosztowny sprzęt czy akcesoria. Wystarczą nam wygodne buty do biegania męskie lub damskie, koszulka oraz spodenki sportowe i możemy ruszać w trasę. Oprócz biegania doskonałą aktywnością wspomagającą odchudzanie będzie pływanie, jazda na rowerze lub rolkach, a także aerobik, który możemy uprawiać w klubie fitness podczas zajęć grupowych lub też w zaciszu własnego domu.

Sen i odpoczynek – bez tego ani rusz!

Kluczowym elementem skutecznego odchudzania jest zapewnienie sobie odpowiedniej dawki snu, podczas którego nasz organizm może się zregenerować. Zbyt mała ilość snu sprzyja produkcji kortyzolu, czyli hormonu stresu, który z kolei jest jednym z najgorszych wrogów odchudzania. Dlatego tak ważne jest, aby w parze z dietą i aktywnością fizyczną szedł również codzienny wypoczynek.

Nawet najlepsza dieta nie zapewni nam efektów w postaci smukłej sylwetki, jeśli nie połączymy jej z odpowiednimi nawykami żywieniowymi, codzienną dawką ruchu oraz snem. Życzmy powodzenia w dążeniu do swojego dietetycznego celu!